Mom's closet shopping

2.1.12




The best things are for free! Even the material ones! :) Me and my sister got into my moms huge closet today to check out if there was anything we might like. I always need some warm stuff  since it´s freezing here in Slovak and Czech Republic- literally!!! These are woolen and warm but thin enough to be worn under a leather jacket without making me look bulky. I never buy this kind of winter stuff and much prefer shopping for not warm clothes. I love grey so I´ll get plenty of use out of that one. I never wear teal but maybe I should give it a try because it´s actually a really nice colour. The belt was - wait for it - part of my moms prom outfit! I think it´s just so cool and I´ll treasure it for ever.
---

Najlepšie veci v živote sú zadarmo! A aj tie materiálne :) Dnes som takto so sestrou zadarmo "nakupovala" - u maminy v šatníku :) Otvorili sme jej obrovskú skriňu a toto som si vybrala ja. Tieto dva svetríky sú úplne obyčajné a jednoduché, z Terranovy, sú vlnené a celkom teplé ale dosť úzke na to, aby sa mi zmestili pod koženú bundu a nevyzerala som v nich ako medveď. Svetre sa vždy zídu, hlavne u mňa, pretože teplých vecí veľa nemám a v zime som úplne stratená. Zimy pred touto som niekoľko rokov trávila v UK a tam našťastie až taká zima nie je, a okrem toho jarné, letné a jesenné veci ma baví nakupovať oveľa viac. Šedý sveter som teda brala hneď, u tej petrolejovej farby si nie som istá a nič v takej farbe nevlastním, ale myslím že by som mala začať trochu nosiť aj farby iné ako klasické trojfarbie biela-šedá-čierna, keď už mám teda ten blog, aby som vás nezačala nudiť :) Kožený opasok so strapcami je úplne úžasný, už sa teším, ako sa s ním opášem! Mamina sa smiala, vraj ho mala oblečený na stužkovej a je z Tuzexu, ak viete o čom hovorím :D 





These two sweaters are proper vintage. Made in Yougoslavia, you guys! The beige stripey one is over 30 years old, according to mom. The other one is nearly as old as the first one. Mom doesnt get me wanting these and is happy to get rid of them :) My sister "borrowed" these from me for now, I wonder if I´ll ever see them again.

---

Ďalšie dva svetre ktoré som našla sú vintage, a myslím tým skutočný nefalšovaný vintage :) MADE IN YUGOSLAVIA. Ten svetlejší pásikavý má vraj cez 30 rokov a ten tmavý len o pár menej. Mamina ešte doteraz nechápe, načo ich chcem a kam to chcem akože nosiť, a asi je aj celkom rada že sa ich zbavila. Sestra si ich "nateraz požičala", tak uvidím či ich vráti!




The pink team - hot pink high waisted denim shorts and woolen baby pink jumper with elbow length sleeves. These are not from my mom but from a closet in my bedroom, with are my young-age clothes stored. I must have worn these in elementary school times, where I was quite big for a young lady and actually they fit me perfectly now! :) I´m thinking about cutting the shorts into hotpants and studding them all over. Jumper will be perfect with my long pleated skirt or leather leggings - very Grease!
---

Ďalej tu máme ružový tím džínových kraťasov s vysokým pásom a pletený svetrík s rukávmi až po lakte. Tieto veci nie sú od maminy, ale z mojej detskej skrine!! Nosila som ich tipujem na základke, kedy som nebola najšíhlejšia, a prekvapivo mi teraz po toľkých rokoch mi normálne sedia! :) Kraťasy asi postrihám a urobím z nich kratšie a rozmýšľam že ich celé pocvokujem. Svetrík bude super s mojimi dlhými skladanými sukňami, alebo koženými legínami, ako z Pomády!






I am not sure if to take these with me, I don´t want to drag too many things home to Brno, I already have full suitcase of Christmas presents, mostly shoes and clothes. And a towel set, because there has to be something cheesy too :) Again both of these are original 80´s, the picture of the coat is not great but the colour is captured exactly there. It´s woolen, above the wrist sleeve length, and has shoulder pads sewn in, I can possibly take them out. I never wear red and I´m quite scared to wear it. The blouse is sheer and seethrough, the application on it is holo silver, so eighties! I love it but I´m not sure if I´ll get a use out of it. What do you reckon?

---

Kabát a košeľu som si zatiaľ nezobrala, pretože si nie som istá, a nechcem toho so sebou do Brna ťahať zbytočne veľa, aj tak som od Ježiška dostala kopu topánok a oblečenia! A sadu uterákov, pretože niečo také trápne proste musí pod stromčekom byť:) Znovu, obidve veci sú originál 80´s, fotka kabáta nie je veľmi dobrá, červená sa fotí ťažko a toto bola jediná kde sa mi podarilo zachytiť skutočnú farbu. Kabát je vlnený, s rukávmi nad zápästie, má aj vypchávky na pleciach, ktoré by sa teoreticky dali vybrať. Bola by to prvá červená vec v mojom šatníku, neviem prečo mám z tej farby takú fóbiu. Blúzka je voľnejšia a priesvitná, ten vzor je strieborný s holografickým efektom a trbliece sa :) Strašne sa mi to páči, pretože je to tak charakteristické pre tú dobu, ale vážne neviem či by som to nosila. Čo myslíte, mám ísť do toho alebo nechať to tam?










My sister found these shoes in her bedroom, I got them in Topshop about 5-6 years ago. Anyone remembers these? They caused quite a stir when Peaches Geldof wore them and they were quite difficult to get hold of. I did my best to get them, then wore them probably once and took them to my parent´s to Slovakia and forgot about them. How typical. I might have too many pairs of shoes. Now I don´t really like them, and my sis neither. There is a certain little someone who might be interested though. Blesk is loving it at my parent´s, all the family is paying him attention and treating him like a baby. My boyfriend´s family too. He´s just wandering around and cuddling all day long and watching out for cameras because loves having his picture taken. When I was taking pictures of the shoes, he just had to be there. He is actually a maltese but this is what they did to him in a dog salon. I can´t wait for his fur to grow back and actually recognise my dog again.

---

Tieto topánky mi dala moja sestra, našla ich vo svojej izbe. Nie sú také staré ako vyzerajú, kúpila som ich asi 5-6 rokov dozadu v Topshope doma v Londýne, mala obuté asi raz, potom som ich zabudla na Slovensku u rodičov a úplne na ne zabudla. Už mám tých topánok toľko, že strácam prehľad! :) Sestra ich nechce a ja neviem či ich chcem, skôr asi nie, ale ako vidíte, jeden malý záujemca sa hneď našiel :) Blesk je teraz "na prázdninách" u starých rodičov, celá moja aj priateľova rodina ho rozmaznáva a bere ho ako dieťa :) Kade chodí tade sa mazná a predvádza, a keď vidí foťák už sa tlačí do záberu! Inak je to maltezák, ale v psom salóne mu teraz spravili "toto" tak vyzerá...no takto. Už sa teším keď nám zase zhuňatie a bude to znovu on.






And the last but not least..a beautiful YSL dress. Very old school glamour! Mom refused to give it to me first, but I DO need it more that she does. So it´s mine now, of course. The fur collar is detachable, so I can wear it collarless or add the collar to any outfit. I´m happy with today´s findings, and a happy customer is a returning customer! Thank you Mom ♥

---

A to najlepšie na koniec... krásne úpletové YSL šaty. Very old school hollywood glamour, však? Milujem ich! Mamina sa s nimi najprv nechcela rozlúčiť, ale keď ja ich, samozrejme, potrebujem viac ako ona, no nie?! :) Kožušinový golierik je odnímateľný, čo je skvelé keďže môžem šaty nosiť aj bez neho, prípadne pridať golier k niečomu inému. Takže s nákupom som nadmieru spokojná, som naozaj spokojný zákazník a prídem aj nabudúce!! :)


Ďakujem mami ♥


23 comments:

  1. oh, tak takéto "nákupy" ja milujem- väčšinou ale ide iba o kabelky a doplnky, lebo s mamkou máme odlišnú veľkosť :)
    tie YSL šaty sú bohovské!
    a brala by som tie ružové kraťasy- ten nápad ocvokovať ich je super!

    ReplyDelete
  2. :-o práve som odpadla... YSL? vintage svetre? to sa ani u nás na povale nenájde, lebo mnoho vecí po mojej mamke šila jej sestra (moja krstná mama) a sú to riadne módne výstrelky, ktorým by som len ťažko našla miesto vo svojej skrini :))

    ReplyDelete
  3. Brala by som všetko až na tú priesvitnú košeľu, tá sa mi veľmi nepáči, respektíve ten vzor. To je už príliš eighties, aj na mňa :) Inak k tým YSL šatám ani nemám čo povedať, sú úžasné a elegantné. Topánky a psík sú na spapanie! :) Blesk :D

    ReplyDelete
  4. Dalsi fejk do zbierky k tvojej Chanel a Louboutin zbierke ty klamarka?

    ReplyDelete
  5. Dalsi fejk do zbierky k tvojej Chanel a Louboutin zbierke ty klamarka?

    ReplyDelete
  6. Dalsi fejk do zbierky k tvojej Chanel a Louboutin zbierke ty klamarka?
    sa netvar aka si nobl s tymi fejkovymi vecami cela. urcite sa vam doma len tak povaluju ysl saty a 30 rocne svetre. to nejako nejde dokopy nemyslis? nabuduce si rozmysli co napises lebo je to trapne

    ReplyDelete
  7. oh wow amazing buys!

    ReplyDelete
  8. Blesk has gotten so big! I love everything Lucia, send something over here if you dont want it :)

    ReplyDelete
  9. fíha vidím že sa objavil anonym s dobrým srdiečkom :D
    skvelé veci, závidím!! a ten kabátik by som na tvojom mieste brala asi ako prvý, vyzerá božsky :) blúzku už ani moc nie :D

    ReplyDelete
  10. aspon uprimne poviem co si myslim a co viem - ze jej dizajnerske veci su same fejky. ja sa do toho vyznm a vidim na prvy pohlad ked je nieco fejk. jej kabelky a topanky su a tieto saty urcite tiez nabuduce si ich oblecie a zase bude tvarit ze vau pozrite ake mam saty drahe. takze kto tu ma dobre srdiecko ona co tu klame?

    ReplyDelete
  11. oh! tie YSL šaty sú úplne geniálne ako aj tie ružové kraťasy + tie topánky ! toto keby nájdem u mamy v skrini, veľmi by som sa potešila :)
    btw: anonym, závisť z teba len tak kričí ;))

    ReplyDelete
  12. podla mna ti ten petrolejovy svetrik pojde! a tesim sa na outfitiky...:)

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. jeee super nakup! my sme povyhadzovali dost maminych veci lebo boli moc take no spatne/komunisticke (skor by som skusila babku, vtedy bola moda krajsia) :D ale nejake opasky po nej v mojej skrini zaparkovali a sem tam aj daka bluzka ci sukna...aa tie topanky sa zasa mne moc pacia :)

    ReplyDelete
  14. Och, tak do skříně tvojí maminy bych se nastěhovala :D

    ReplyDelete
  15. I steal from my moms closet all of the time! She has inspired my to invest in pieces that I will be able to save and pass on my my future children too!

    ReplyDelete
  16. sestra si ich nepožičala :P to si asi zle pochopila :)

    ReplyDelete
  17. luci a ten ružová svetrík je z mamininej mladosti.. ten sme vzali od babky keď sme boli menšie..

    ReplyDelete
  18. pekné veci, :) aj ja už plánujem ísť nakupovať ale až po operácií
    http://fraisesdeluxe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Hi, i think that i saw you visited my site so i came
    to “return the favor”.I'm attempting to find things to improve my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

    Feel free to visit my web site - click here

    ReplyDelete